Elektroterapi

Elektroterapi, bölgesel yağlanmalar, selülit ve ağrı bakımında kullanılmaktadır. Temel olarak, cilt yüzeyi, cilt altı dokuları ve derin kas guruplarının yüksek frekanslı elektriksel uyarılarla aktive edilmesi amacı ile kullanılır.

Nasıl Uygulanır?

Elektroterapi uygulamasında, kasların başlangıç ve bitim noktalarına yerleştirilen elektrotlara doğru akım verilerek uygulanmaktadır. Titreşim etkisi 72 saar devam etmektedir. Bu sebeple haftada 2 kez uygulanması önerilir.

Etkileri Nelerdir?

Uygulama, sarkık ve güçsüz kasların toplanmasını, uygulama yapılan bölgenin sıkılaşmasını sağlamaktadır. İşlem sırasında uygulama alanındaki aktivite dokulardaki oksijenlenmeyi arttırarak yağların yakımını hızlandırmaktadır. Ayrıca kimyasal bir etki olmadan kasların çalışmasını, güçlenmesini ve artık maddelerin temizlenmesini sağlar.

Elektroterapi’nin oluşturduğu etki ile kılcal damarların genişletilmesi (vazodilatasyon) ve yağ yakılması (Lipoliz) gerçekleşir. Ayrıca dokularda oluşturulan yüzeyel ısınma ile metabolizmanın hızlanması, kan dolaşımının artması ve lenfatik dolaşım sağlanır.

Elektroterapi, bölgesel yağlanma ve elastikiyet kaybının yanı sıra ağrı tedavisi ve fizik tedavi alanlarında da başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Diğer uygulamalarla kombine olarak kullanılması başarı şansını arttırmaktadır.

Deforme Olmuş Kaslar ve Bölgesel İncelme İçin Elektroterapi

Uygulama, kaslara aktif egzersiz etkisi uyararak deforme olmuş kas ve sarkmış dokuları sıkılaştırarak toparlar. Ayrıca kasların aktif hareketi yağ yakımını arttırarak lokal fazlalıkları giderir.

Problemin yerine göre karın, kalça, basen, bacaklar gibi doğrudan ihtiyaç olan bölgeye Elektroterapi uygulanabilmektedir.

Oldukça etkili bir yöntem olan Elektroterapi uygulamasında 3. Seanstan itibaren sonuçlar gözlemlenir. Bu sebeple takip çok önemlidir. Takip için kişinin uygulama ile kaç kilo verdiği, ne kadarının yağdan gittiği, kas oranının ne kadar arttığı her hafta yapılacak olan vücut analizi ve ölçümler ile belirlenir.

Her hafta yapılacak olan vücut analizi ve ölçümler kişinin kendi otokontrolünü sağlaması ve motivasyonunun artması açısından büyük önem taşımaktadır.

Elektroterapi; Göğüs, Yüz, Kalça, Göbek, Karın, Basen, Popo ve Bel çevresinde güvenle uygulanabilmektedir.

Elektroterapi Cihazı Çalışma Yöntemi

16-24 elektrot ucu bulunan Elektroterapi cihazları ile incelmesi istenilen bölgelere bu uçlar yapıştırılır ve azar azar olmak üzere elektrik şokları verilir. Uygulamanın en büyük avantajı ise, çok sayıda elektrot ucu olduğu için vücudun birden fazla bölgesinde eş zamanlı incelme sağlanabilmektedir.

Bakım Sırasında Kişinin Yapması Gerekenler Nelerdir?

Elektroterapiye başlayan bir kişi bakıma düzenli bir şekilde katılmanın yanı sıra beslenmesine de çok dikkat etmeli. Bakım boyunca kas hücrelerinin gelişimini sağlamak, kas dokusunu büyütmek için Alfa-Hidroksi asitleri ve L-Karnitin bakımından zengin yiyeceklerle beslenmeleri, ayrıca kafeinli içecekler ve limon, ananas, greyfurt gibi meyve suları tüketilmesi önerilmektedir.