Koltuk Altı Terleme Tedavisi

Koltuk altı terleme tedavisi, çeşitli sebeplerle aşırı terleme yani hiperhidroz problemi yaşayan hastalara uygulanan en pratik ve etkili yöntemlerden birisidir. Stres, tiroid bezlerinin aşırı derece çalışması, insülin ilaçları, menopoz ve bazı kanser türleri nedeniyle kişilerin vücutlarının çeşitli bölgelerinde aşırı terleme sorunu görülebilir.

Günlük hayatı oldukça olumsuz etkileyen aşırı terleme rahatsızlığı, kişinin psikolojisine de çoğunlukla kötü yönde etkilemektedir. Özellikle yaz aylarında hasta için daha rahatsız edici hale gelen aşırı terlemeyi durdurmak için en uygun terleme tedavisine başvurulmalıdır. Böylece kişi hem psikolojik hem de fiziksel olarak daha iyi hissedecektir.

Koltuk Altı Terlemesinin Sebepleri Nelerdir?

Terleme; vücudun, ısısını kontrol altına almak için gerçekleştirdiği bir eylemdir. Hareket halindeyken, vücut ısısının artmasıyla ve hastalık geçirirken terlemek normaldir. Nitekim bazı kişilerde terleme beklenmeyen zamanlarda, istenmeyen bir yoğunlukta görülür. Bu duruma aşırı terleme yani hiperhidroz denilmektedir. Kişilerde hiperhidroz rahatsızlığının görülmesinin altında pek çok neden yatabilir. Bunların başlıcaları stres ve hormonal rahatsızlıklardır. Aşırı terlemeye sebep olabilecek etmenlerden bazıları da şunlardır:

• Başta tiroid olmak üzere hormonal hastalıklar,
  • Bazı kanser çeşitleri,
  • Menopoz,
  • Fazla baharatlı yiyecek ve kafein tüketimi,
  • Alkol ve uyuşturucu kullanımı,
  • Ateş,
  • Ateş düşürücü, ağrı kesici ilaçlar,
  • İnsülin ilaçları,
  • Endişe ve stres,
  • Obezite,
  • Bazı akciğer rahatsızlıkları,
  • C ve D vitamini eksiklikleri,

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Yöntemleri Nelerdir?

Terleme sorununa çözüm olarak birden fazla terleme tedavisi yöntemi bulunmaktadır. Terleme sorunundan kalıcı olarak kurtulmak için sinirlerin kesildiği, ter bezlerinin alındığı cerrahi müdahale yöntemleri vardır. Nitekim yan etkisi çok fazla ve iyileşme süreci uzun olduğu için cerrahi müdahaleler çok sık tercih edilmez. İlk tercihte cerrahi müdahaleler yerine pratik uygulamaları tercih etmek daha sağlıklıdır.

Koltuk altında terleme problemi yaşayan kişilerin başvurabileceği en pratik ve etkili uygulamaların başında ise koltuk altı bölgesine enjeksiyon yöntemi geliyor. Cerrahi bir müdahale gerektirmeden, uygulaması basit ve etkisi kuvvetli bu yöntem, aşırı terleme sorununa etkili bir çözüm sağlamaktadır.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Nedir?

Koltuk altı terleme tedavisi, psikolojik veya fiziksel sorunlara bağlı olarak koltuk altı bölgesinde aşırı terleme yaşanması durumunda tedavi amaçlı uygulanan yöntemdir. Oldukça pratik, acısız ve etkili olan bu uygulamanın herhangi bir iyileşme süreci yoktur. Terlemeye neden olan sorunların tedavisi devam ederken, hastanın günlük hayatına geri dönebilmesi için uygulanan koltuk altı terleme tedavisi, terlemeye sebep olan sinirleri geçici olarak felç eder ve terleme sorununu ortadan kaldırır.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Zararlı mıdır?

Koltuk altı terleme tedavisi uygulamasının tıbbi açıdan bir zararı bulunmamaktadır. Uygulama ile koltuk altından terlemenin kesilmesi herhangi bir sorun yaratmaz. Vücut koltuk altı dışındaki diğer bölgelerden terlemeye devam eder. Uzun zamandır kullanılan enjeksiyon yöntemi herhangi bir komplikasyona neden olmaz. Koltuk altı dokusunu zedemeden, cilde uygulanır.

Koltuk altı terleme tedavisi uygulaması Avrupa Birliği’nin yetkili kurumları ve Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) tarafından onaylanmıştır.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Kalıcı Mıdır? Etkisi Ne Kadar Sürer?

Koltuk altı terleme tedavisi kalıcı bir uygulama değildir ancak etkisi minimum 6 ay olmak üzere ortalama 8 ay boyunca devam eder. Hasta ilerleyen zamanda koltuk altında tekrar aşırı terleme durumu gözlemlerse uygulama tekrarlanabilir. 6 ayda bir uygulanacak 3 seansın ardından enjekte edilen maddenin kalıcılığının arttığı gözlemlenmektedir. İlk 2-3 uygulamanın ardından hasta yılda 1 kez koltuk altı enjeksiyonu yaptırarak terleme sorunuyla karşılaşmadan hayatına devam edebilir.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Koltuk altı terleme tedavisi oldukça pratik ve acısız bir uygulamadır. Uygulama öncesinde doktor tarafından anestezik krem sürülmesi, uygulama sırasında hissedilebilen hafif acı ve ağrıyı da ortadan kaldırabilmektedir. Koltuk altının muayene edilmesinin ardından gerekli bölgeler işaretlenir ve ayarlanan dozlarda madde ortalama 20 noktadan cilde enjekte edilir. Sinirleri etkileyen madde terlemeyi durdurur. İşlem ortalama 20 ila 30 dakika gibi bir sürede biter.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Ne Zaman Etki Eder?

Koltuk altına yapılan uygulama, etkisini uygulamadan hemen sonra göstermez. Etkisi, uygulamadan 3 gün sonra görülmeye başlanır, beklenen sonucu 2 hafta sonunda gösterir. İşlemden sonra 15 gün içerisinde terlemenin yer yer devam etmesi normal görülür. 15 günden sonra halen terleme devam ediyorsa kontrol için doktora gidilmelidir.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Sonrası Terleme Devam Ederse Ne Yapılmalıdır?

Uygulamanın ardından ilk iki hafta enjeksiyonun tam olarak etkisini göstermesi beklenir. Uygulamadan sonra 15 gününü dolduran hasta koltuk altında terleme gözlemliyor ise doktoruna başvurabilir ve ‘nişastalı test’ yaptırabilir. Nişasta unuyla iyot testi yapılan kişinin terleyen bölgeleri belirlenir ve buraya tekrar uygulama yapılabilir.