Saç Mezoterapisi

Saç Dökülmesinin Sebepleri

En belirgin sebebi hormonal sebepler ve genetik yatkınlıktır. Buna ek olarak, dış faktörler ve saç köklerinin zayıflaması, cansızlaşması, doğumlar, kullanılan bazı ilaçlar, hamilelik, bazı hastalıkalr sonrası saç kayıpları ile saç dökülmeleri yaşanmaktadır. Saç dökülmeleri genellikle ergenlik çağında hormonal değişimler sonucu yaşanmaya başlar ve gençlik döneminde hızlanarak iyice belirginleşir.

Buna bağlı diğer unsur ise saçın kendi içinde gösterdiği döngüdür. Bu döngünün aşamaları.

Anajen faz: Saçların sağlıklı uzama aşamasıdır. Saç kıllarının ortalama yüzde 80 - 90’ı anajen aşamasındadır. Bu faz, her saç teli için ortalama 3 yıl olmakla birlikte 5 yıl kadar uzayabilir.

Katajen faz: Yaklaşık 3 hafta süren bir geçiş dönemidir. Bu dönemde saçta incelme ve pigment kaybı başlar. Saçlarımızın yaklaşık yüzde 2'si katajen fazda bulunur.

Telojen faz: Ortalama 3 ay sürer. İncelmiş ve pigment ( renk kaybı, renk değişimi ) kaybetmiş saçlar dökülmeye başlar. Aynı dönemde saç hücrelerinden yeni bir folikül oluşmaya başlar. Saçların yaklaşık yüzde 10 - 20’si telojen fazda bulunmaktadır.

Saç Dökülmesi En Çok Erkeklerde Görülür

Saç dökülmesi kadın ve erkek tüm insanlarda görülür fakat erkeklerde kadınlara oranla daha sık görülmektedir.

Erkek hastalar işleme gelmeden önce saçlarını kafa derisi rahat görünecek şekilde kısaltırlarsa eğer bu işlem pratikliği açısından önemli bir etki yaratır.

Saç mezoterapisi yönteminde saçın ihtiyaç duyduğu vitamin ve minerallerin bulunduğu serum direk olarak kıl kökünün bulunduğu derinin orta kısmına enjekte edilir.

Mezoterapi hasarlı saçı canlandırır, bazı hastalıkların (tiroit, anemi…) sebepolduğu saç dökülmelerini engeller. Aynı zamanda yetersiz beslenme, stres ve mevsim değişikliklerinin sebep olduğu saç dökülmesini en aza indirger.

Saç Mezoterapisi Avantajları

Serum patolojik bölge yakınına enjekte edilir. Böylelikle tedavi;

• Bölgesel uygulama fırsatı sunar.
  • Yan etkileri minumum düzeyde seyreder.
  • Seans intervalleri diğer rutin aplikasyonlarla kıyaslandığında daha uzun sürer.

Saç mezoterapisinde farklı ilaçlar kullanılır. Bu ilaçlar Türkiye Sağlık Bakanlığı onaylıdır ve eczanelerde satılır. Bir çoğu bitkiseldir. En önemli nokta ilaçların farmokolojik karekterini ve diğer ilaçlarlar etkileşimi sonucu oluşabilecek yan etkileri bilmektir.

İşleme başladıktan 5 ila 7 seans sonunda pozitif farklılıkları görmek mümkündür. İlk pozitif sonuçlar 3 ay içinde görülecektir.